8D

Rezolvarea problemelor prin 8D cuprinde trei etape principale de corectie:

  • Sa se actioneze rapid, pentru izolarea imediata a problemei si protejarea clientului.

  • Gasirea cauzei radacina si repararea acesteia cu o actiune corectiva permanenta.
  • Prevenirea repetarii problemei in viitor, prin identificarea si implementarea de actiuni preventive.

Instruirea corecta a persoanelor cheie in orice organizatie este esentiala pentru finalizarea cu succes a procesului 8D.

Obiective:

Pe parcursul cursului, participantii sunt antrenati intr-un scenariu realist, in care vor trebui sa aplice notiunile dobandite, pentru consolidarea atat a cunostintelor teoretice, cat si practice.

  • Durata: 2 zile (fara testarea initiala)

  • Grup tinta

    • Proprietari de procese, sefi de departamente, persoane cheie din echipele de proces.
    • Sefii de echipa, Team Lideri, persoane cheie, talentele din organizatie.

Beneficii :

  • Identificarea riscurilor de neconformitate din procesele existente in cadrul organizatiei si prevenirea ca erorile de proces sa ajunga la client.
  • Reducerea duratelor in care procesele cu probleme isi reiau activitatea, cu minimizarea risipei, economii de resurse, timp si bani.
  • Initierea unei culturi a calitatii pe toate palierele unui proces.
8D controlul calitatii cuvinte

Tematica:

Introducere.
Terminologie, definitia procesului.
Istoric 8D.
Exercitiu.

Tehnici, instrumente si procedee predate
FMEA.
Planul de colectare a datelor.
GRPI (Obiective, Roluri, Procese, Interactiuni).
RASCI matricea responsabilitatilor
Modelul Tuckman de dezvoltare al echipei.
Analiza 5W2H.
Analiza Este / Nu este.
Harta procesului.
Analiza Sistemului de Masurare (MSA).
Analiza datelor – Grafice.
Brainstorming structurat / nestructurat.
Diagrama Cauza Efect.
Prioritizarea cauzelor fundamentale.
Graficul Pareto.
5 “De ce?”
Testarea ipotezelor.
Prevenirea Erorilor – Poka Yoke
Proiectarea de experimente.
Planul de Management al schimbarii.
Planul de control.
Planul de audit.
Prezentare finala a proiectului 8D – abilitati de prezentare.
PDCA.
Lean Six Sigma.
Fault Tree Analysis (FTA).

Etapele 8D
D0 Izolati & pregatiti 8D.
D1 Stabilirea echipei.
Studiu de caz.
D2 Definirea problemei.
D3 Izolarea problemei.
D4 Analiza cauzei fundamentale.
Studii de caz multiple.
D5 Actiunile corective.
D6 Implementarea actiunii corective.
D7 Planificati Actiunile Preventive.
D8 Recunoasterea echipei.
Testarea cunostintelor dupa fiecare etapa.

Solicita o oferta personalizata