CENTURA GALBENA
Obiectiv
Descoperirea si intelegerea principiilor, obiectivelor si a principalelor instrumente ale metodologiei Lean Six Sigma cu aplicabilitate in procesele de orice tip, demonstrarea eficientei lucrului in grup pentru identificarea cauzelor de origine ale unei probleme, pentru gasirea si implementarea unor solutii comune, viabile si care sa reziste in timp, pregatirea in vederea obtinerii unei certificari internationale
Durata: Cursul se desfasoara pe durata a 2 zile
Continutul cursului
Tematica este in principal abordata prin simularea unui proces tranzactional, expunerile teoretice fiind ilustrate cu aplicarea imediata in practica. Procesul pe care se face simularea include rolurile traditionale din orice organizatie, incepand cu registratura si trecand prin operational, comercial, marketing, contabilitate, financiar, cu fisa postului si cu clienti care cumpara servicii. Simularea are loc in mai multe etape, pornind de la situatia de baza si ameliorand treptat sau reproiectand complet procesul, pana la o performanta apropiata de nivelul maxim, cu evidentierea de fiecare data a legaturii dintre nivelul sigma si implicatiile financiare.
Principalele activitati din cadrul simularii procesului tranzactional sunt:

- Identificarea principiilor abordarii DMAIC si ale metodologiei Lean Six Sigma precum si a principalelor instrumente de baza ale acesteia, in concordanta cu Standardele ISO 13053-1/2011 si ISO 13053-2/2011 si respectand continutul curiculei recomandate de catre International Association for Six Sigma Certification (IASSC)
- Definirea notiunilor de baza : Defect, Oportunitate, Valoare adaugata, Risipa
- Exemplificare si calcul al performantelor procesului : Eficienta, Durata procesului, Intermediare, Randament, Defect la Million de Oportunitati, Sigma
- Lucrul in echipa
- Elaborarea hartii procesului permitind o intelegere comuna a procesului si a disfunctionalitatilor acestuia
- Identificarea principiilor abordarii DMAIC si ale metodologiei Lean Six Sigma precum si a principalelor instrumente de baza ale acesteia, in concordanta cu Standardele ISO 13053-1/2011 si ISO 13053-2/2011 si respectand continutul curiculei recomandate de catre International Association for Six Sigma Certification (IASSC)
- Definirea notiunilor de baza : Defect, Oportunitate, Valoare adaugata, Risipa
- Exemplificare si calcul al performantelor procesului : Eficienta, Durata procesului, Intermediare, Randament, Defect la Million de Oportunitati, Sigma
- Lucrul in echipa
- Elaborarea hartii procesului permitind o intelegere comuna a procesului si a disfunctionalitatilor acestuia

- Principiile Lean
- Implementarea ameliorarilor propuse de catre echipa pentru fluidizarea procesului, eliminarea activitatilor care nu aduc valoare si minimizarea variatiei calitatii
- Evidentierea ameliorarilor reale ale performantelor initiale ale procesului ca urmare a « quick wins » si a imbunatatirilor mai profunde
- Calcularea performantei financiare si evidentierea impactului financiar al cresterii nivelului sigma al procesului in urma aplicarii metodologiei
- Evidentierea, in fiecare faza a metodologiei, a celor mai importante instrumente utilizate